وبلاگ

دارو های قبل و بعد از عمل بینی

دارو های قبل و بعد از عمل بینی

تبلیغات

بنر طراحی سایت
بنر طراحی سایت

دارو های قبل و بعد از جراحی بینی

دارو های قبل و بعد از جراحی بینی شامل مسکن ها، آنتی بیوتیک ها، کرم های موضعی و سرم شستشوی بینی است که جراح بینی با توجه به شرایط بیمار این دارو ها را برای بیمار تجویز میکند.ما در این مقاله میخواهیم نحوه مصرف این داروها و اطلاعات کافی را به شما داده باشیم ,پس با ما همراه باشید.

داروهای بعد از جراحی

  • ۱. آنتی بیوتیک‌ها
  • ۲. داروهای ضد درد
  • ۳. قرص سرما خوردگی
  • ۴. قطره بینی
  •  ۵. قطره رینوسالتین بعد از عمل بینی
  • ۶. قرص آناهیل
  • ۷. قرص پردنیزولون
  • ۸. پماد ها بعد از جراحی بینی

استامینوفن بعد از عمل بینی :  به عنوان ضد درد بعد از جراحی بینی تجویز می شود .از مصرف بدون نسخه باید پرهیز شود. استامینوفن کدئین بعد از عمل بینی باید هر 6 ساعت یک عدد و به مدت 48 ساعت استفاده شود.

آنتی بیوتیک‌ها : برای جلوگیری از عفونت آنتی بیوتیک تجویز می‌شود. کپسول آموکسی سیلین و کپسول سفالکسین یکی از رایج‌ترین آنتی‌بیوتیک‌ها هستند .

دارو های قبل و بعد از عمل بینی

داروهای ضد درد : مسکن‌ها از جمله داروهای بعد از عمل بینی هستند که معمولاً برای کاهش درد و تورم استفاده می‌شود. اکثر جراحان قرص ژلوفن و ناپروکسن را تجویز می‌کنند.

قطره بینی : قطره بینی معمولا برای جلوگیری از خونریزی احتمالی بعد از جراحی بینی تجویز می‌شود. یکی از معروف‌ترین قطره‌ها فنیل افرین (phenylephrine) میباشد که هر ۳ ساعت به مدت ۳ تا ۴ روز پس از عمل استفاده می شود.

قطره رینوسالتین : یکی دیگر از داروهای بعد از جراحی بینی قطره رینوسالتین است. پس از این‌که دکتر تامپون ها را از بینی شما خارج کرد لازم است از این قطره را استفاده کنید. برای این‌کار هر شش ساعت، چهار قطره در هر سوراخ بینی بچکانید. بهتر است این قطره از طریق سوراخ بینی به حلق شما برسد. رینوسالتین رطوبت لازم را به بینی شما می‌رساند و از خشک شدن و چسبنده شدن مجاری تنفسی پیشگیری می‌کند.

قرص آناهیل : قرص آناهیل بعد از عمل بینی استفاده می‌شود. بروملین در کاهش کبودیبعد از عمل بینی موثر است.

پماد ها بعد از جراحی بینی : برای کاهش زخم‌ها و بخیه‌های بینی، می‌توانید از پمادهای ترمیم کننده استفاده کنید. پماد تتراسایکلین در داخل بینی و پماد زینک اکساید برای بخیه‌ها استفاده می‌شود.

داروهای ممنوع بعد از عمل بینی

دارو های قبل و بعد از عمل بینی

مصرف داروه بعد از عمل بینی باید با مشورت و توصیه پزشک متخصص انجام شود، زیرا مصرف برخی از داروها بعد از عمل می تواند عوارض جدی مانند تورم و خونریزی ایجاد کند.

آسپیرین و داروهایی مانند ایبوپروفن ، ادویل ، نوپرین، دیکلوفناک،مکمل گیاهی جینسینگ، و پیروکسیکام نیز اثر مشابه همدیگر دارند و خونریزی را افرایش می دهند و نباید تا دو تا سه هفته بعد از جراحی مصرف شوند.

قرص آکوتان یا راکوتان که برای درمان جوش مصرف می شود، مصرف آن باید حداقل دوماه قبل و یکسال بعد از جراحی بینی قطع شود به این دلیل که می تواند باعث بروز اختلال در روند ترمیم بافت بینی شود.

دارو های قبل از عمل بینی

در بسیاری از موارد پزشک جراح قبل از جراحی یک سری داروها مانند (ویتامین C و زینک، ویتامین K ،کپسول آمپرازول) برای بیمار تجویز کند تا بدن آمادگی بیشتری برای دوره نقاهت داشته باشد و روند ترمیم بافت با سرعت بیشتری طی شود.

 

 

تبلیغات

بنر طراحی سایت
بنر طراحی سایت

اشتراک گذاری در :

نوشته های مشابه

عمل ترمیم بینی
جراحی زیبایی

عمل ترمیم بینی

عمل ترمیمی بینی عمل ترمیمی بینی یا جراحی ثانویه بینی در افرادی انجام می‌شود که در گذشته تحت جراحی قرار

ادامه مطلب
تنگی دریچه های بینی
جراحی زیبایی

تنگی دریچه های بینی

تنگی دریچه های بینی تنگی دریچه های بینی یکی از مشکلات و اختلالات تنفسی است که بسیاری از افراد با

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *