وبلاگ

جای بخیه بعد از عمل بینی

جای بخیه بعد از عمل بینی

تبلیغات

بنر طراحی سایت
بنر طراحی سایت

جای بخیه بعد از عمل بینی

یکی از سوالاتی که بعد از عمل بینی ذهن فرد را درگیر میکند این است که آیا جای بخیه بعد از جراحی بینی روی صورتمان می ماند یا خیر؟
خوشبختانه زخم ها دائمی نبوده و طی مدت کوتاهی برطرف می شوند. برای کاهش جای بخیه راه های متعددی وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم در مورد آنها به شما توضیحات کاملی ارائه دهیم .

باقی ماندن جای زخم یک جراحی پیچیده است و ممکن است حداقل تا یکسال طول بکشد که متقاضی از نتایج کامل عمل بر روی بینی لذت ببرد ولی باقی ماندن جای زخم بعد از عمل زیبایی به عوامل متعددی بستگی دارد که مهمترین آن ها نوع پوست فرد و نحوه زدن بخیه است. در افرادی که پوست سفید دارند معمولا جای بخیه خیلی کمتر از افرادی که سیاه پوست هستند باقی می ماند.

تفاوت جای زخم در جراحی بینی باز و بسته

جراحی زیبایی بینی باز: در این نوع جراحی زیبایی، یک بریدگی آشکار بر روی قسمت انتهایی تیغه میانی بینی ایجاد می‌شود. معمولا بریدگی‌ها می‌تواند در قسمت داخلی بینی باشد. این نوع جراحی بینی، دید بهتری به پزشک می‌دهد تا اشراف کامل بر موقعیت تمامی اجزای بینی بیمار داشته و بهترین نتیجه را به ارمغان بیاورد. در این روش بیمار به مدت زمان زیادی برای التیام زخم ها نیاز دارد .
جراحی زیبایی بینی بسته: در این نوع جراحی بینی، هیچ‌ شکاف و یا برشی در قسمت خارجی بینی اعمال نمی‌شود. در تمام مدت زمان جراحی، اصلاح فرم بینی تنها از طریق شکاف‌های درونی ایجادشده، انجام می‌گیرد.جای بخیه بعد از عمل بینی تنها در صورتی مشاهده خواهد شد که بیمار سر خود را به عقب برگرداند و قسمت داخلی بینی در معرض دید باشد. در جراحی بسته، شکاف‌ها نسبتا کوچک بوده و درونی بودن آن‌ها باعث می‌شود تا بیماران دغدغه‌ای نسبت به از بین بردن اسکار بعد از جراحی بینی نداشته باشند. جراحی زیبایی بینی بسته، علاوه بر اینکه جای زخم به جا نمی‌گذارد، ورم و درد کمتری هم برای بیمار به همراه دارد .

نحوه مراقبت از زخم

اگر قصد دارید دوره نقاهت کوتاهی را سپری کنید و زخم‌های بینی شما سریع‌تر بهبود پیدا کند بهتر است با نحوه مراقبت از زخم بعد از عمل بینی بیشتر آشنایی داشته باشید. این عوامل می‌تواند جای زخم بعد از جراحی بینی را کاهش دهد.

خشک نگه داشتن جای بخیه

به این نکته توجه داشته باشید مرطوب ماندن بخیه‌ها و یا جای زخم می‌تواند خطر عفونت و باقی ماندن جای بخیه را افزایش دهد. بهتر است بعد از شستن صورت و یا استحمام بخیه‌های خود را خشک کنید و از پمادهای آنتی باکتریال مانند تتراسایکلین استفاده کنید.
جای بخیه بعد از عمل بینی

استفاده از آنتی‌بیوتیک

برخی از جراحان زیبایی بینی  بعد از عمل بینی به بیمار داروهای آنتی‌بیوتیک و یا پمادهای مخصوص توصیه می‌کنند و با استفاده از این داروها می‌تواند خطر عفونت در ناحیه بخیه‌ها را تا حد امکان کاهش داد.

مصرف دخانیات

مصرف دخانیات مانند قلیان، سیگار و… می‌تواند روند ترمیم زخم و جای بخیه را اهسته تر کند. بدن برای ترمیم جای زخم و اسکار ایجادشده به اکسیژن نیاز دارد و کمبود اکسیژن در بدن افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند، ممکن است باعث شود تا روند درمانی این افراد طولانی شود.

سن افراد

قابلیت بهبودی زخم با افزایش سن کاهش می‌یابد. با این‌حال مواردی که عمدتا شامل سبک زندگی بیمار است، شامل تغذیه، خواب کافی، عدم استرس و استفاده از دخانیات و… ممکن است باعث شود تا روند بهبود بیمار سرعت پیدا کند.

محافظت از نور خورشید

برای آن که بتوانید از جای زخم بعد از عمل بینی محافظت کنید بهتر است در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. نور خورشید روند بهبود زخم‌ها را کاهش می‌دهد.

بهترین پمادهای ترمیم کننده جای زخم بعد از عمل بینی

  • آلفا
  • زینک اکساید
  • سیکااکتیو
  • سیکاتریسیل
  • سیکازوم
  • ژل استراتامد استرات فارما
  • انواع ژل های سیلیکونی

تبلیغات

بنر طراحی سایت
بنر طراحی سایت

اشتراک گذاری در :

نوشته های مشابه

عمل ترمیم بینی
جراحی زیبایی

عمل ترمیم بینی

عمل ترمیمی بینی عمل ترمیمی بینی یا جراحی ثانویه بینی در افرادی انجام می‌شود که در گذشته تحت جراحی قرار

ادامه مطلب
تنگی دریچه های بینی
جراحی زیبایی

تنگی دریچه های بینی

تنگی دریچه های بینی تنگی دریچه های بینی یکی از مشکلات و اختلالات تنفسی است که بسیاری از افراد با

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *