عمل ترمیم بینی

عمل ترمیم بینی

تبلیغات

بنر طراحی سایت
بنر طراحی سایت

عمل ترمیمی بینی

عمل ترمیمی بینی یا جراحی ثانویه بینی در افرادی انجام می‌شود که در گذشته تحت جراحی قرار گرفته‌اند ولی از نتیجه بدست آمده از آن راضی نمیباشند .

چه زمانی عمل ترمیمی بینی انجام میشود ؟

حدود ۵ تا ۱۰ درصد افرادی که عمل بینی انجام می‌دهند نیاز به این عمل دارند تا مشکلات برطرف نشده بینی در جراح اولیه را از بین ببرند. نیاز به جراحی ترمیمی دلایل مختلفی دارد که شامل مواردی مانند

انسداد راه‌ هوایی بینی بیمار

گاهی در جراحی اولیه بینی، به ساختمان تنفسی بیمار آسیب وارد می‌شود که فرد با مشکلات تنفسی مانند خس خس کردن در زمان نفس کشیدن و یا از بین رفتن بویایی روبرو می‌شود.

ظاهر غیرطبیعی

برخی از پزشکان ،در جراحی بینی افراد به انتخاب مدل‌هایی دست می‌زنند که بسیار مصنوعی است و در بعضی از افراد، برخی از مدل‌های بینی که مناسب نیست را انتخاب میکنند.

افتادگی نوک بینی

عمل ترمیمی بینی

گاهی بعد از مدتی نوک بینی دچار افتادگی شده و برای افراد ظاهر نامناسبی را ایجاد می کند و باید عمل ترمیمی بینی انجام شود.

باقی ماندن قوز بینی بعد از عمل

پس از عمل جراحی قوز بینی فرد در عمل رفع نشده است و ظاهر بینی بسیار نامناسب است. در این شرایط، ترمیم بینی به رفع قوزی که از عمل اولیه باقی مانده، کمک می‌کند.

باریک شدن بیش از حد تیغه بینی

این مشکل معمولا در بینی‌های استخوانی صورت می‌گیرد که علاوه بر این که یکی از معایب نامتعارف بودن ظاهر بینی به حساب می‌آید، از لحاظ تنفسی نیز فرد را دچار مشکل می‌سازد. در ترمیم بینی بعد از عمل اولیه، متخصص جراح به وسیله تقویت غضروف‌ها این مشکل را برطرف می‌کند.

بزرگ ماندن بینی یا نوک بینی پس از عمل

گاهی بینی به اندازه دلخواه بیمار کوچک نمی‌گردد. در این مواقع، عمل ثانویه این مشکل را رفع می‌کند.

فاصله زیاد سوراخ‌های بینی

عمل ترمیمی بینی

 

گاهی اوقات عدم تسلط پزشک جراح بینی بر زیبایی شناسی موجب می‌شود که فاصله‌های بین سوراخ‌های بینی زیاد شده و شخص احساس ناخوشایندی از بینی خود داشته باشد. در این زمان، عمل ترمیمی بینی جهت رفع این مشکل کمک بسزایی می‌کند.

پیوند غضروف به بینی

در بعضی از افراد غضروف موجود در تیغه ی بینی معمولا ضعیف است و جراح باید برای استحکام غضروف از بافت های غضروفی دیگر نواحی بدن مانند گوش یا دنده بیمار استفاده کند . علاوه بر این، غضروف های مصنوعی یا اهدایی نیز در عمل های ترمیم بینی به کار گرفته می شود.

مراقبت بعد از عمل بینی ثانویه

مراقبت در عمل جراحی ثانویه بینی مانند جراحی اولیه است و باید مراقبت های لازم به خوبی انجام شود. دوره نقاهت در جراحی ترمیمی بینی حدود 5 تا 7 روز می باشد که بسته به شرایط هر فرد مدت زمان نقاهت متفاوت می باشد.

کبودی و تورم بعد از عمل

بعد از جراحی تورم و کبودی ملایم و نرمال می باشد و در بینی خود به مدت یک هفته، احساس گرفتگی یا بی حسی خواهید کرد. بخیه ها چند روز بعد از روند، برداشته می شوند. بیشتر بیماران می توانند بعد از یک هفته، کارهای عادی خود را از سر بگیرند. از فعالیت های سنگین، باید به مدت 2 تا 3 هفته مورد اجتناب کنید. همچنین به مدت 8 هفته باید سعی کنید از ورود به فعالیت هایی که احتمال آسیب دیدن یا ضربه خورن به بینی وجود داشته باشد، خودداری کنید. بخش عمده تورم ظرف 2 هفته فروکش می کند، ولی گاهی از بین رفتن کامل تورم تا یک سال زمان نیاز دارد.

جای زخم پس از عمل ترمیمی بینی

اگر رینوپلاستی با تکنیک بسته انجام شود، تمام برش ها در داخل بینی ایجاد شده و جای زخمی بر جای نمی ماند.

در روش باز عمل ترمیم بینی، برش بسیار کوچکی در زیر بینی ایجاد می شود که بسیار ریز بر جای می ماند و به مرور زمان، ناپدید می شود.

 

 

تبلیغات

بنر طراحی سایت
بنر طراحی سایت

اشتراک گذاری در :

نوشته های مشابه

عمل ترمیم بینی
جراحی زیبایی

عمل ترمیم بینی

عمل ترمیمی بینی عمل ترمیمی بینی یا جراحی ثانویه بینی در افرادی انجام می‌شود که در گذشته تحت جراحی قرار

ادامه مطلب
تنگی دریچه های بینی
جراحی زیبایی

تنگی دریچه های بینی

تنگی دریچه های بینی تنگی دریچه های بینی یکی از مشکلات و اختلالات تنفسی است که بسیاری از افراد با

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *