وبلاگ

جراحی قوز بینی

جراحی قوز بینی

تبلیغات

بنر طراحی سایت
بنر طراحی سایت

 

جراحی قوز بینی

برآمدگی بینی یا قوز بینی معمولاً مربوط به استخوان و غضروف موجود در پشت بینی میباشد.وجود قوز بینی در بانوان باعث می شود بینی نا متناسب باصورت به نظر برسد و ظاهری مردانه داشته باشد و در بسیاری از مردان نیز قوز باعث بزرگ دیده شدن بینی می شود و زیبایی چهره آنها را برهم میزند.قوز می تواند از غضروف و یا استخوان تشکیل شده باشد، به همین خاطر جراح، با برداشت استخوان و یا غضروف از روی پل بینی، به صاف شدن این ناحیه کمک می کند.

عمل جراحی قوز بینی

یکی از رایج ترین دلایل تن دادن به جراحی بینی در بین افراد مختلف وجود قوز بینی میباشد که باعث می شود بینی نا متناسب باصورت به نظر برسد.عمل برداشتن قوز بینی پیچیدگی خاصی ندارد، اما همچنان نیاز تبحر و مهارت بالای جراح بینی دارد .برداشت قوز بینی می تواند با تکنیک های مختلفی انجام شود.در مواردی که قوز بینی، غضروفی است نیاز به تغییر فرم قسمت غضروفی می باشد.جراحی قوز بینی در حدود یک تا دو ساعت به طول می انجامد.

نحوه انجام جراحی

برای انجام این جراحی ابتدا پزشک جراح یک عکس رادیولوژی از بیمار گرفته تا با توجه به نوع قوز جراحی بینی را انجام دهد. جراح برای دسترسی به استخوان های قوز بینی و رفع قوز، برشی در زیر پره های بینی ایجاد کرده و سپس مقداری از استخوان را برای بهبود فرم برآمدگی میتراشد و در نهایت نیز برش های ایجاد شده بخیه زده خواهند شد و بینی افراد توسط یک آتل هم رنگ پوست برای محافظت از آن بسته خواهند شد.

جراحی قوز بینی

انواع جراحی قوز بینی

جراحی بینی باز

مرسوم ترین جراحی ها، جراحی بینی باز بوده که به منظور از بین بردن قوز بینی استفاده می شود. این جراحی نیازمند بیهوشی عمومی بوده و در آن جراح بینی برش کوچکی را به منظور ایجاد دید بهتر بر روی بینی ایجاد می کند. پس از این جراحی، بینی شما به وسیله گچ پوشانده می شود و تا بهبودی کامل 2 الی 3 هفته زمان می برد.

جراحی بینی بسته

جراح بینی به جای ایجاد برش در روی بینی، از طریق سوراخ های بینی اقدام جراحی می نماید. این روش هم به بیهوشی عمومی نیاز دارد. جراح بینی در این عمل از طریق سوراخ های بینی بر روی استخوان و غضروف کار کرده و اقدام به اصلاح فرم بینی می نماید. این نوع جراحی معمولاً به زمان ریکاوری کم تری نیاز دارد و برای رسیدن به بهبودی کامل، یک الی دو هفته زمان لازم می باشد.

جراحی قوز بینی

از بین بردن قوز بینی بدون جراحی

از بین بردن قوز بینی بدون جراحی، بین ۶ ماه تا دو سال به طول میانجامد .این روش به وسیله بی حسی موضعی توسط جراح بینی قابل انجام بوده و در حدود نیم تا یک ساعت طول می کشد. جراح بینی با استفاده از فیلرها اقدام به پر کردن نواحی فرو رفته نموده و به این ترتیب باعث ایجاد سطح صاف و متقارن بر روی بینی شما می نماید. این روش نسبت به جراحی بینی بسیار ارزان تر بوده، عوارض کم تری داشته و مدت زمان بهبود کوتاه تری دارد.

قوز بینی پس از برداشتن دوباره رشد می کند؟

قوز بینی پس از برداشتن نمی تواند رشد کند.ولی پس از جراحی بینی، در برخی افراد ,ممکن است در ناحیه‌ای که استخوان و غضروف برداشته شده، پینه ایجاد می‌شود. این پینه‌ها خود می‌توانند شبیه قوز پشتی بینی باشند.

 

تبلیغات

بنر طراحی سایت
بنر طراحی سایت

اشتراک گذاری در :

نوشته های مشابه

عمل ترمیم بینی
جراحی زیبایی

عمل ترمیم بینی

عمل ترمیمی بینی عمل ترمیمی بینی یا جراحی ثانویه بینی در افرادی انجام می‌شود که در گذشته تحت جراحی قرار

ادامه مطلب
تنگی دریچه های بینی
جراحی زیبایی

تنگی دریچه های بینی

تنگی دریچه های بینی تنگی دریچه های بینی یکی از مشکلات و اختلالات تنفسی است که بسیاری از افراد با

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *